עורכי דין תאונות דרכים

נפגעת בתאונת דרכים? את/ה זכאי/ת לפיצויים!
מהי תאונת דרכים על פי החוק?

תאונת דרכים – היא מאורע שבו נגרם נזק כלשהו לאדם, כתוצאה משימוש ברכב ממונע (מכונית, אופנוע, טרקטור, משאית, אוטובוס, קטנוע. במקרים מסוימים ייכנסו לקטגוריה זאת גם רכבי עבודה אחרים) אשר נוסע על הקרקע לצורך שינוע, הסעה, החנייה, תיקון, גרירה, דחיפה, כניסה ויציאה מהרכב וטיפול בו. כמו כן, תאונה מוגדרת גם אם הרכב התהפך או התדרדר, התלקח ועלה באש כתוצאה מרכיב אשר חיוני לתקינותו של הרכב. הפגיעה מהתאונה יכולה להיות גופנית (מוות, מחלה, נכות גופנית) ו/או נפשית ו/או שכלית.

מי זכאי וכיצד נקבע גובה הפיצויים?
הזכות לפיצויים קיימת לכל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים, בין אם הוא אשם בכך ובין אם לאו. גם בתאונות דרכים המוגדרות כקלות, בהן לא נגרם לתובע נזק גופני או תפקודי ארוך טווח, אלא פגיעה שחולפת בתוך זמן קצר ניתן יהיה לקבל פיצויים של אלפי שקלים, ללא צורך בהליך משפטי מורכב וארוך. במקרים מסוג זה, התובע זוכה בפיצוי כספי בעיקר בגין עוגמת הנפש, הכאב והסבל שנגרמו לו . בתאונות דרכים המוגדרות כקשות, בהם נגרמת לאדם פגיעה קשה, פגיעה לטווח ארוך, פגיעה הגוררת בעיות תפקודיות ועוד, קיימת האפשרות, לקבל מחברת הביטוח "תשלום תכוף", קרי; מקדמה של פיצויים בסמוך לתאונה, על חשבון הפיצוי הסופי. הליך קבלת התשלום התכוף הינו מורכב, ונדרש עבורו ייצוג של עורך דין אשר מכיר ויודע כיצד להתנהל מול חברות הביטוח. חשוב להדגיש כי הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים מחושב בין היתר על פי גילו של הנפגע, היקף פציעתו והאם קיימת פגיעה בכושר העבודה שלו וכמובן, לפי הוצאות שנגרמו לו בעקבות אותה תאונה.

מה הנוהל כאשר קטין מעורב בתאונה?
חשוב מאד לבצע בדיקה רפואית לקטינים שהיו מעורבים בתאונות דרכים סמוך למועד התאונה, גם אם לא נראים סימני חבלה רציניים יש לבצע אבחון ובדיקה אשר ישללו פגיעות ראש או דימום פנימי. יש לשים לב באם תהיה החמרה כלשהי במצבו הרפואי של הקטין. לפיכך, בדיקה רפואית בסמוך למועד התאונה תסייע בהוכחת הקשר בין מצב הקטין לתאונת הדרכים. אנחנו ממליצים להעביר את הקטין היישר ממקום התאונה לבית החולים לבצוע בדיקה רפואית. הזכות לקבלת פיצויים כספים עומדת לזכות הקטין והוריו ללא קשר למצבו הגופני ולמצב הפגיעה.

מה משרדנו יכול לסייע לך?
משרד יוסי אלגבי וחן אגבלי פועלים במלוא המרץ להביא לכדי פיצוי מקסימאלי ללקוחותינו אשר נפגעו כתוצאה מתאונת דרכים. אנחנו מרובי ניסיון ומכירים היטב את ההליכים הנהוגים מול חברות הביטוח, אנחנו מנחים את הלקוחות באילו מסמכים עליהם להצטייד לצורך הגשת התביעה, מסבירים ומלווים עד לקבלת הפיצוי הנדרש.

הכירו את כלל סוגי התאונות שקיימות בספרות המשפטית ואת יחסה לכל אחת ואחת מהן על פי הדין בישראל:

נפגע בתאונה כהולך רגל: הנפגע יכול לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את הרכב הפוגע. בהיעד הפרטים שלו, ניתן לפנות לקרן הארצית "קרנית" או לעורך דינכם שידרוש את הפיצויים המרביים ממנה בגין אי ידיעה מיהו הפוגע.

נפגע בתאונה כנהג הרכב: יש לתבוע את חברת הביטוח של הרכב בו נהגת. עורך דין שיגיש תביעה זו במקומך ייעל את ההליכים ויגביר את הסיכוי להוציא את הצדק לאור לטובתך.

נפגע בתאונת דרכים ברכב שלא בוטח: אם הביטוח אינו בתוקף או אינו קיים, והנוסעים ברכב לא ידעו על כך, הם יהיו זכאים לפיצויים מקרן "קרנית". לעומת זאת, בעל הרכב לא יהיה זכאי לשום פיצוי על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

נהיגה ברכב ללא רשות הבעלים, או הימצאות בו כנוסע ביודעין שהנהגים לא כשירים: במקרים אלו גם הנוסעים לא יהיו זכאים לפיצויים. חמור ביותר הוא מקרה של אדם שנסע ברכב בו נהג אדם שהתכוון לבצוע פשע ובדרך הסתבך בתאונה. ברור שהוא כפושע ייעצר, וגם הנוסע שלו – על סיוע, אך גם אם הוא יצליח להתנקות בחקירה הפלילית, לא יגיעו לו פיצויים על פי חוק נפגעי תאונות הדרכים מעצם העובדה שנסע עם אדם שהתכוון לבצע פשע.

פגע וברח: תאונה בה הנהג הפוגע לא עצר לדרוש בשלומם של הקורבנות שלו והמשיך בדרכו. במקרה כזה אין לכם אינפורמציה על הפוגע, ולכן יש לתבוע את קרן "קרנית" או לפנות לעורך דין שיעשה זאת בשמכם.

טיפים מקצועיים להגשת תביעות נפגעי תאונות דרכים

• יש לנסות לקבל פרטים של עוברי אורח שהיו במקום התאונה, כולל עדויות שצולמו או הוסרטו בשטח.

• יש לשתף את הרופאים ככל האפשר בפרטי נסיבות התאונה המדויקים כמו מיקום וסוג הנזק.

• רצוי לצלם באופן מפורט את מקום התאונה, כולל נזקים נוספים לזה שלכם שנגרמו לכלי רכב אחרים.

• יש למסור במשטרה, במעמד הגשת התלונה על התאונה, עדות מפורטת ככל הניתן.

צוות עורכי הדין אלגבי אגבלי לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור קשר לקביעת פגישת ייעוץ ראשוני.

גלילה לראש העמוד

הגיע הזמן לחפש את הצדק - הורים יקרים אנו כאן לתמוך בכם - בתביעה כנגד המוהל המסוכן ״הרב משה דרעי״ בעקבות הסיפור שנחשף בחדשות 13 , במידה וילדיכם נפגע מהרב הינכם מוזמנים לפנות אלינו באמצעות הטופס המצורף