עורכי דין רשלנות רפואית

נפגעתם מרשלנות רפואית? 
חברת עורכי דין אלגבי אגבלי לשירותכם! עורך דין יוסי אלגבי, מבעליו של חברת עורכי הדין אלגבי אגבלי וראש מחלקת נזיקין, יחד עם צוות רפואי של מומחים יסייעו לכם בתהליך הגשת התביעה בגין רשלנות רפואית. אצלנו תזכו לא רק ליחס וליווי אישי אלא גם לעורכי דין מנוסים מהשורה הראשונה המתחייבים לתוצאה כך שתקבלו את מלוא הפיצויים המגיעים לכם.
פנו אלינו לייעוץ ללא התחייבות

ההישגים שלנו

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הינה נזק (גופני או נפשי) אשר נגרם למטופל בהיותו במסגרת או הליך רפואי, למשל, רשלנות רפואית הנגרמת כתוצאה מניתוח או רשלנות הנובעת מניהול לא תקין של הרופא וכן, מסטייתם של הגורם המטפל (הרופא /בית חולים/קופת חולים ועוד) מחובת הזהירות. חובת הזהירות היא מאותם מקרים בהם ניתן היה לטפל בחולה במיומנות מקצועית או באמצעים פשוטים, ובכך היתה נמנעת הפגיעה.

כיצד נקבעת רשלנות רפואית?

אנחנו בודקים ובוחנים אם אכן היתה קיימת רשלנות רפואית לפי הפרקטיקה המקובלת! והשאלה הנשאלת היא מאד פשוטה: האם התבצעה חריגה או סטייה מדרך הטיפול הרגילה והמקובלת מבחינת תשומת לב, מקצועיות וידע באותו תחום ספציפי ברפואה. התשובה היא חד משמעית: היה ונמצאה חריגה שכזאת הדבר בהחלט ייחשב כרשלנות רפואית. חשוב לזכור כי לא כל מחלה או פגיעה נפשית/פיזית שנתגלתה במהלך טיפול כזה או אחר תהיה זכאית לפיצוי ,יש להוכיח כי הנזק שנגרם הוא כתוצאה מרשלנות וקיים קשר סיבתי בין הטיפול הרשלני לבין הנזק שנגרם. יש לא מעט סיפורים כואבים על מותם של מטופלים עקב מקרים של רשלנות רפואית, אשר כלל לא ידעו שבאמת מדובר ברשלנות.

מה משרדנו יכול לסייע לך?

במקרים רבים, המטופל כלל אינו יודע שמדובר ברשלנות רפואית. שכן הוא חסר ידע מקצועי, משפטי וניסיון להבין שהיתה כאן רשלנות. לעיתים מטופלים אף סוברים שהתנהגות לא נעימה, חוסר סבלנות ואדישות מצד הרופא מהווים הם רשלנות, מה שאינו נכון הוא. רשלנות רפואית מתמקדת אך ורק בהיבט המקצועי ואם נעשה נזק אשר נבע מאי תשומת לב, חוסר ידע מעמיק בתחום או חריגה מהפרקטיקה המקובלת. אנחנו במשרד יוסי אלגבי וחן אגבלי בעלי ניסיון רב בטיפול בתביעות בנושא רשלנות רפואית. אנחנו מקשיבים ללקוח, אוספים חומרים רפואיים מהגורמים המטפלים ותוך התייעצות עם מומחים מהתחום, ניתן יהיה להוכיח אם אכן היתה פה רשלנות רפואית, באם היתה כזאת, אנו מפנים את הלקוח למומחה רפואי לשם גיבוש חוות דעת מקצועית ופועלים בהיבט המשפטי להשגת פיצוי כספי.

על מנת להצליח בתביעת רשלנות רפואית על פי דיני נזיקין קיימים, יש להוכיח את שלישיית התנאים הבאה:

קיומה של חובת הזהירות

בפסיקות קודמות קבעו בתי המשפט כי במערכת היחסים שבין הסגל הרפואי, מהרופא הבכיר ועד האחות הזוטרה, לבין המטופל חלה חובל זהירות.

הפרת חובת הזהירות

בית המשפט יבחן האם חלה הפרה של חובת הזהירות. ציפייתו היא להתרשם מחוות דעת רפואית המצורפת לכתב התביעה שהכין עורך דינו של התובע. 

נזק שנגרם כתוצאה מהפרת חובת הזהירות

בדומה להוכחה שבוצעה הפרה, גם הוכחת נזק מבוצעת באמצעות חוות הדעת הרפואית של התובע. עליה להכיל מידע אודות הנזק שנגרם למטופל.

על פי דיני נזיקין, יש לצרף את חוות הדעת הרפואית לכתב התביעה, ולדאוג שתחום ההתמחות של ההוגה יהיה רלוונטי לפגיעה. לדוגמה, אם הפגיעה היא בתינוק בברית מילה, יש לצרף חוות דעת רפואית של מומחה אורולוגיה.

מבנה חוות הדעת חייב להיות מתודולוגי על מנת שהתביעה תצליח: הוא צריך להשוות בין הטיפול שניתן לבין הסטנדרטים המקובלים בטיפולים זהים, ולהציג את הרשלנות כפועל יוצא של חריגה מהסטנדרטים הללו. בנוסף, על הרופא שכותב את חוות הדעת להיעזר בתקנות הביטוח הלאומי כדי להעריך את אחוזי הנכות של הנפגע.

חייבים לציין לטובה את השיפור שיש בענף, שכן בשנות התשעים לדוגמה, רווח מאד בחברה שלנו הנוהג לפיו רופאים לא מסכימים "להסגיר" משפטית את עמיתיהם, ומעדיפים לקיים "קשר שת שתיקה". כיום עצם העובדה שרופאים משתפים פעולה עם עורכי דין רשלנות רפואית מהווה התקדמות לכשעצמה, אף על פי שבתחומים רפואיים שונים המצב עדיין נשאר כפי שהיה, עם קושי להשיג חוות דעת.

על מנת להכין את חוות הדעת, על עורך הדין להגיש למומחה הרפואי כל מסמך המעיד על היווצרות הפגיעה. על פי חוק, המרפאה או בית החולים המטפל מחויבים להעביר לעורך דין רשלנות רפואית כל מסמך שיבקש, בתנאי שהפציינט חתם על ויתור על סודיות רפואית.

מועד שמוכרז כהתיישנות על רשלנות רפואית הוא 7 שנים מהיוודע למטופל על הקשר הסיבתי בין מעשי הרופאים לבין הנזק שנגרם לו. במידה ומדובר בקטין, 7 השנים נמנות מגיל 18, והוא יכול להגיש תביעה עד גיל 25.

מידע מקצועי אודות רשלנות רפואית