תביעות נגד בנקים

כאשר אתם סבורים כי צריך לתבוע בנק, אל תגידו לעצמכם "זה לא מקובל בחברה, הבעיה היא אצלנו". זוהי תביעה שגרתית שמתרחשת כמעט מדי יום, גם אם הלקוח אינו נמנה עם עשירי הארץ. יתרה מכך, סיכויי ההצלחה יהיו גבוהים למכביר בהינתן שיש עילה אמתית וחד ערכית. הסיבה שהסיכוי לנצח בנק בתביעה גדול יותר מאשר הסיכוי לנצח חברת הייטק או תאגיד פרטי לחלוטין היא שבעוד האחרונות הן פרטיות לחלוטין, הראשון הוא בעל חוב ציבורי, חוב זהירות וחוב אמון, בניגוד לחברות ה- 100% פרטיות להן יש רק 2 חובות: רווחיות עצמית ויצירת אמון כלפי משקיעים במידה וזו חברה ציבורית המונפקת בבורסה.

חובת אמון של הבנק כלפי הלקוח שלו היא גדולה יותר מאשר כלפי בעלי המניות שמחזיקים בבעלות על אותה חברה בנקאית. בשל כך שמדובר בסוג שונה של תביעה, בית המשפט יבדוק את אחריותו וחובתו של הבנק באופן שונה מאשר היה בודק את אחריותה וחובתה של חברה או חברה מונפקת שהיא 100% פרטית.

הכירו את חובות הבנקים בעת הליך משפטי

•אמון הבנק כלפי מקושריו – החברה הבנקאית צריכה ליצור רושם אמין בעיני לקוחות מחד ובעלי השליטה מאידך.

•אמינות מול הלקוח – לדייק בדיווחים על מצב חשבונו, לספק ללקוח שירות אמין.

•זהירות – לעמוד בנהלים שנקבעו על ידי המחוקק: להציג העברות כספים עד 96 שעות למשל.

•דאגה לאינטרס הלקוח – לספק ללקוח מידע חיוני על השקעות מחד והלוואות בתעריך נמוך מאידך.

•אי ביצוע הליכים רשלניים שאינם בחוזה – על הבנק לא לחרוג מחוזים שהושתו עליו על ידי בנק ישראל והמחוקק.

•נקיטת תום לב בכל עת.

•אי הסתרת מידע מהלקוח במהלך חוזה: נפוץ במיוחד בחוזי משכנתא או הלוואות לעסקים.

•מתן הלוואות או אשראי בתום לב, בהתייחס לא רק לרווחיות הבנק אלא לסיכויו של הלקוח להשכיל לשלם חובו.

משרד אלגבי אגבלי ושירותו בתחום התביעות נגד הבנקים

משרד עורכי דין אלגבי אגבלי הנו סמכות מקצועית לענייני פשיטות רגל, הוצאה לפועל, מחיקת חובות בבנק ותביעות נגד הבנקים. המשרד ייצג לקוחות שהבנק רשם עליהם דיווחים כוזבים בניגוד לנהלים, למשל – כסף שהועבר לפני יותר מ- 96 שעות מבלי שנרשם לזכותו של הלקוח, או חוזה הלוואה בנקאי שנערך בניגוד לתקנות. למשרדנו עורכי דין דיני בנקאות מקצועיים שישמחו לסייע לכם בתהליכי התביעה.

גלילה לראש העמוד

הגיע הזמן לחפש את הצדק - הורים יקרים אנו כאן לתמוך בכם - בתביעה כנגד המוהל המסוכן ״הרב משה דרעי״ בעקבות הסיפור שנחשף בחדשות 13 , במידה וילדיכם נפגע מהרב הינכם מוזמנים לפנות אלינו באמצעות הטופס המצורף